utorak, ožujka 03, 2009

Jedno iskustvo osobe sa f dijagnozama iz Srbije

Zbog manje-više disfunkcionalne porodice u kojoj sam odrasla, problemi sa tugom, neraspoloženjem i depresijom, javili su se u pubertetu.

Bila sam povučena, tiha i stidljiva devojčica. Često sam plakala i lečila se na svoju ruku, Persenom i Bensedinom.

Na lečenje, kod psihijatra, otišla sam prekasno, početkom 2006.godine. Osnovni motiv je bio grozno ponašanje prema užoj i široj rodbini.

Depresija i ankcioznost su ozbiljne psihičke bolesti koje su i dan-danas tabu tema u Srbiji.

Bila sam na bolovanju zbog dijagnoza F32.2-teška depresivna epizoda i F43.1- postraumatski poremećaj –zbog dugogodišnjih problema sa zdravljem.

Prvu diskriminaciju doživela sam na radnom mestu. Nije bilo mobbinga, ali sam osetila drugačije ponašanje od strane nadležnih funkcionera i kolega.

Pravu diskriminaciju sam doživela u Domu zdravlja gde su me, videvši dijagnoze bukvalno oterali sa šaltera, i naterali me da sedim i čekam da mi se popune recepti za lekove.

Od lekova pijem:
Seroxat 2puta po 20mg, Ksalol-Xanax, tri puta po 1mg, ponekad i više u zavisnosti od stresa, Trittico 2/3 uveče i ponekad Haloperidol 1/2 ujutru, kada me uhvate crne, suicidne misli.

Ne mislim da sam osoba drugog reda zato što se lečim od depresije i PTSP-a-F43.1.

Borim se da ozdravim i bolje i srećnije živim.

Želim da pomognem osobama koje su bolesne, jer imam dovoljno iskustva po pitanju depresije.

Želim da se borim protiv diskriminacije bolesnih od psihičkih oboljenja.

Takođe želim i da se smanji broj obolelih na svim prostorima ex Yu.


Dada, Beograd

Nema komentara: